Van Tuttlingen naar Sigmaringen 2 augustus

2 augustus 2018 - Sigmaringendorf, Duitsland

Relaxed opgestaan en bij een Konditorei heerlijk ontbeten. Daarna de route weer hervat en dat verliep heel soepel. Ik moest nog ff wennen, want na 10km. zei Rob je hebt je helm verkeerd om. Rob maakte een schakelfoutje waardoor de ketting eraf liep, maar dat was snel verholpen. Wat hebben we prachtig gefietst veel up and down, vandaag ruim 1500 hoogtemeters gemaakt en dat hadden we niet verwacht. Het is wel goed te doen, maar we schakelen heel veel omdat we korte stukken stijgen en dalen. We komen langs mooie Duitse stadjes, prachtige natuur en genieten. De koffiestop was bij een boer en die reageerde wat knorrig. Ja we waren te vroeg, het was nog geen 11 uur. Om 11 uur ging hij open dat konden we toch wel lezen. Het was 10 minuten te vroeg. Hilarisch. Het was heerlijke koffie en appeltaart. Na 42 km. gingen we lunchen met een soepje, een salade en een pasta. Heerlijk we konden er weer tegen. Rond 3 uur en 57 km op de teller reden we Sigmaringen binnen en deden nog wat kleine boodschapjes. Vlakbij was ons hotel.
De fietsen konden we stallen in witte portcabin aan de overkant van de straat. P
Op de tweede etage een lekkere kamer. Helaas hebben ze geen airco. Lekker douchen nog even luieren en toen uit eten bij restaurant Palmenharten, een pulled pork van de smoker erg lekker. Daarna hebben we nog even geld en een ijsje gehaald en beneden bij het restaurant koffie gedronken. Op onze kamer lazen we nog wat en dan op naar morgen.