Van Sigmaringen naar Ermekingen 3 augustus

3 augustus 2018 - Emerkingen, Duitsland

Een lekker ontbijtbuffet genoten en om 8.45 stonden we voor de deur van de hotelfietsschuur met nog 4 andere fietsers om de fietsen weer in gereedheid te brengen. We reden langs het slot van Sigmaringen en hebben nog wat foto's gemaakt. Daarna reden we via de route naar Binzwangen voor onze eerste koffiestop. Het was warm om te fietsen en we hadden een behoorlijke wind tegen. Ik probeerde daarom in het wiel van Rob te blijven. We reden veel door open velden met akkerbouw of grasvelden. In Riedlingen kochten we bij een zeer chagrijnige vrouw 3 belegde stokbroodjes en namen nog een koffie. Een prachtig stadje! Daarna hebben we weer door de open velden met forse tegenwind de route vervolgd. Vlak voor Zwiefaltendorf konden we bij een rustplaats lekker zitten en namen we uit de automaat een gekoeld watertje en perensap. Er zat nog een stel en je raakt al snel gezellig in een gesprek verwikkeld. We hadden 50km erop zitten en het zwaarst voor het eind bewaard. We kregen namelijk nog 7 zware en iets minder zware beklimmingen, eentje van 20% dat werd lopen, en ook ons bed en breakfast bleek het laatste klimmetje te zijn. Nou na 66km was ik er even klaar mee, maar morgen een fijne rustdag. We zitten nu in een woonwijk en in een boerendorp. Geen restaurants en de bazin, Steffi, wilde mij naar de Lidl brengen, zodat we zelf konden koken. We hebben de hele eerste verdieping tot onze beschikking, keuken, woonkamer, balkon, badkamer en slaapkamer echt heerlijk ook voor de rustdag. Wij reden naar Munderkingen naar.een Lidl. Onderweg hadden we een leuk gesprek. Ze hebben 7 jaar verbouwd en ze verhuren sinds een paar weken en wij zijn de vierde gasten. Het appartement staat in het teken van auto's. Haar man leeft auto's. Het is inderdaad bijzonder met door het hele appartement allemaal kijkdozen met lichtjes en auto's op schaal. Ik slaap naast de eerste 50cm van een Mercedes voorkant, haha. We hebben lekker pasta gekookt en genoten van een lekkere Riesling. Nu zitten we lekker aan de koffie op het balkon.

1. First lady:
    3 augustus 2018
    Kijken jullie wel blij als jullie ergens aankomen, dat wil
    nog wel eens helpen dat mensen dan ook blij kijken. Of zijn jullie zo afgepeigerd.

Fred Oster had een vraag onder een foto gesteld maar herhaalt de vraag nog een keer.
    Is de Donau de langste rivier van Europa?
    Een ieder op de blog mag meedoen maar niet googelen, encyclopedie of atlas gebruiken.

Morgen niks heerlijk!
  2. Rob:
    Uitleg van mijn dashboard:
    Links: stand blad voor 3 is zwaarst 1 is kleinste blad (lichtst)
    Navigatie: hier zie je de route hoe hard je rijdt waar je naartoe moet (!) en hoeveel km het nog is.
    Zonnebloem : probeer ik elke dag te plukken.
    Km teller: hoeveel heb je gereden en wat je snelheid is.
    Kompas: altijd handig. Vandaag veel oostenwind (tegen).
    Rechts: stand achterblad. 9 is grootste blad (lichtst) en 1 is kleinste blad (zwaarst) .
  3. Jasi:
    3 augustus 2018
    Morgen lekker uit rusten dat hebben jullie verdient
  4. Helga:
    3 augustus 2018
    Weer een leuk verhaal. Mooi weer zo te zien. Wel een route met een aantal niet zo’n vrolijke mensen aan die schone blaue Donau. Jammer, jullie zien er zo leuk uit met die helmpjes. Hier ook nog mooi weer, vandaag dagje strand geweest en in de zee gezwommen( zonder kwallen). Morgen Pa en Ma op bezoek, de BBQ gaat aan. Geniet van de rustdag. 😘
  5. Aad kameraad:
    3 augustus 2018
    Lekker uitrusten pap en mam. En mam was het vloeiend Duits gesprek met de eigenaar? Ik ben trots x
  6. Introweek mama:
    3 augustus 2018
    Hahaha ik wilde dezelfde vraag stellen als de tuinman. Mooi weer morgen mams, haha? Trots op jullie, lekker zwemmen morgen. X
  7. Marijke:
    4 augustus 2018
    Wij kijken altijd blij, want we zijn heerlijk op vakantie.
    Mijn Duits, dames, gaat met sprongen vooruit. Steffi gaf zelfs een compliment! Hahaha
  8. Jasi:
    4 augustus 2018
    Dat vloeiend Duits heb je van mijn geleerd komt goed van pas je Duits leermeester
  9. Marijke:
    4 augustus 2018
    Haha Jasi Duitse Lehr meister!