Van Assendelft naar Tutlingen

1 augustus 2018 - Tuttlingen, Duitsland

Lotte bracht ons om 4.15 naar CS in Amsterdam. De fietsen haalden we van het dak en zo fietsten we naar het station. Helaas was er geen lift bij perron 2b, dus Rob tilde 2 fietsen met bepakking de roltrap op. We waren ruimschoots op tijd, totdat we 4 minuten voordat de trein zou vertrekken opeens zagen dat de trein opeens van perron 5b ging vertrekken. Rob weer snel trap af en trap op met 2 fietsen. In Utrecht hadden we 6 minuten overstaptijd en de trein had al 3 minuten vertraging. Dat werd spannend. Wij hopten snel de trein uit en wat bleek het was dezelfde trein dus weer snel terug naar ons plekje.
In Arnhem hadden we geluk en konden we het perron oversteken naar de Duitse trein, die ons naar Duisburg brengt. In Duisburg hadden we ook een prima overstap. We hebben nu gereserveerde plaatsen voor onze fietsen en onszelf. De fietsen staan in een aparte wagon, wel gek, want ze staan allemaal achter elkaar. Onze fietsen staan redelijk aan het begin, maar bij iedere stop moeten we wel kijken of er niemand uit moet.
Het werd een chaos met de fietsen, omdat de trein voor ons was uitgevallen. We liepen steeds meer vertraging op, zodat we onze volgende aansluiting al in rook zagen opgaan. De halte voor Stuttgart, Heidelberg, reed de trein voorbij en toen hadden we nog 5 minuten om de aansluiting wel te halen. Er waren geen liften dus half steppend/rennend/fietsend haalden we de trein net. Achteraf niet nodig want deze trein bleef staan en er werd omgeroepen dat er een technische storing was. Als we een andere trein konden nemen, dan werd ons dat geadviseerd. Wij bleven maar zitten en gelukkig na 20 minuten vertrok de trein toch. Ik vind het wel ingewikkeld hoor dat wel halen, niet halen, ander plan bedenken. Tot nu toe halen we onze laatste trein niet en hebben daardoor totaal 1 uur vertraging.
In Engen bleek dat er weer 10 minuten bijkwamen en toen hebben we de route iets ingekort anders waren we pas rond 20.00 uur bij ons hotel en we waren al vanaf 4.15 onderweg dus dat werd te gek. In Immendingen uitgestapt en we kwamen meteen op de Deutsche Donau fahrradweg. Heerlijk rustig prachtig stuk en meteen langs de Donau. We reden in Tuttlingen zo op ons hotel af, modern en lekker schoon. Een lekkere douche en nu lekker Italiaans eten. En HET REGENT HIER.
Marijke

1. Introweek mama:
    1 augustus 2018
    Fijn dat jullie er zijn!! Treinen zijn niks voor jou he mam. HET REGENT HIER IN GRIEKENLAND NIET!!

Kus
  2. Papa mama:
    1 augustus 2018
    Hallo wat een reis fijn dat jullie er zijn hier regent het niet papa mama
  3. First lady:
    1 augustus 2018
    Hele dag in een trein en dan geen foto dat is dan wel jammer.....
    Fietspaden zien er goed uit en heerlijk rustig zo te zien.
  4. Petra:
    1 augustus 2018
    Lekker hoor de treinreis zit erop. Treintje in treintje uit altijd enerverend. En wat lekker dat het regent 😜 lang niet gehad! Succes met de tweede etappe. Groet peet
  5. Aad kameraad:
    1 augustus 2018
    Zodeju wat een trip, fijn dat jullie er zijn! Sturen jullie wat regen deze kant op? Hoef ik wat minder te sproeien haha. Liefs
  6. Marijke:
    2 augustus 2018
    Was inderdaad een heel getrein