Van Linz naar Bad Kreuzen 17 augustus

17 augustus 2018 - Grein, Oostenrijk

Na een fantastisch ontbijt in ons hotel vertrokken we rond 9.00 uur. Dat is voor ons doen laat, maar we moesten de etiketten nog op de tassen plakken. Het was weer prachtig weer en we reden door een recreatiegebied via Linz naar Mauthausen. We hebben niet het oude concentratiekamp bezocht. Auschwitz stond nog scherp op ons netvlies. In Mauthausen zaten we bij een conditorei en begonnen natuurlijk weer met koffie en taart. Het was warm en in Mauthausen gaf de thermometer rond 11.00 uur al 35 graden aan. Na een uur hadden we weer een drinkstop met heerlijke ligstoelen. Onderweg komen we meer fietsers tegen als in Duitsland, maar het is zeker niet vervelend druk. In Mauthausen hadden we de lunch gekocht en vlak voor Grein aten we die op een bankje langs de Donau op. Vandaag was de tocht zeer afwisselend, door bos, dorpjes, stadjes, open velden erg leuk.
Het leukst was voor het laatst bewaard, want vandaag had je de keuze of met een busje 7 km omhoog gebracht worden naar ons hotel in Bad Kreuzen of zelf fietsen. We waren rond 14.00 uur in Grein en moesten tot 16.30 wachten op het busje. We probeerden het zelf, mocht het niet lukken, konden we altijd nog naar beneden. Het ging goed en na een uur waren we boven. Het laatste stuk ongeveer 400 meter was echt te steil om te fietsen, dus dat was lopen. Onderweg zag Rob ons hotel al liggen, prachtig. Ongelooflijk toen we boven stonden, zo'n enorm mooi uitzicht. We werden echt beloond voor ons klimwerk!
We deden snel een wasje en hebben nog heerlijk van het uitzicht op ons balkon genoten. We aten op de burcht, dat is verbonden met ons hotel. We kregen een buffet met lekkere soep, salade, Wiener schnitzel, aardappelen, lasagna en cake na. Tijdens het eten raakten we in gesprek met twee Australische mannen die van alles vertelden over hun trip in Europa en hun homecounty Australië, erg gezellig! Nu nog wat lezen op het balkon.

1. Martin en Pauline:
    17 augustus 2018
    Colletje van de buitenkategorie is altijd leuk om te doen en geeft voldoening al je het op eigen kracht gehaald hebt ! Dit week-end kunnen we helaas niet langskomen :-(
  2. Introweek mama:
    17 augustus 2018
    Wat een geweldige foto's!!! Leuk ook dat bordje familie van Zuuk. Snel weer compleet! Kus!
  3. Papa mama:
    18 augustus 2018
    Jammer niet gezwommen wel een mooie fiets tocht knap hoor om hoog gefietst