Van Bad Kreuzen naar Ebersdorf 18 augustus

18 augustus 2018 - Leiben, Oostenrijk

De dag begon heerlijk met 7km.afdaling naar Grein. Daar namen we een veerboot naar de rechteroever. Je kunt de tocht Passau Wenen namelijk via de linker-of rechteroever fietsen. Wij houden ons aan de tips in het boekje en rijden vandaag voornamelijk langs de rechteroever. In Ybbs an der Donau hebben we de koffiestop en kopen we de lunch. Het oude centrum ligt er verlaten bij en we reden nog langs het Fahrradmuseum. We rijden eerst door bebost gebied en later voornamelijk vlak langs de Donau. We hoeven niet ver vandaag, 50km, en rijden om 13.00 uur Ebersdorf binnen en zo rechtstreeks op ons Gasthof af. We kwamen gelijk aan met een bruidspaar, zodat er niet echt aandacht voor ons was. Alle gasten inclusief het bruidspaar droegen een dirndl of een lederhosen. We kregen de sleutel en deden een dutje. Het was vandaag weer boven de 30 graden en dat blijft de rest van onze vakantie zo. De bagage kwam later.
We gingen eten bij een restaurant 4 km verderop, omdat we de mensen hier niet echt aardig vonden. Ik reserveerde bij Haferkasten Heuringer.
Om 1730 pakten we de fiets en reden weer langs de Donau, er was veel watersport en recreatie langs de rivier. Na ongeveer 4 km kwamen we langs een Haferkasten en aten we een salade en als toetje nam ik Eismohr im Hemd. Ik wilde nog een foto van het klooster Melk nemen dus we reden nog een stukje door. Hilarisch want daar zagen we het echte restaurant nog een andere Haferkasten, dat zag er wel veel leuker uit, maar ja helaas we zijn snel doorgefietst naar ons Gasthof en namen nog een koffie op het terras. Totaal vandaag toch 59km gefietst.

1. Papa mama:
    18 augustus 2018
    Weer mooie verhaal en wat een mooie weer hebben juillie gr