Van Leipheim naar Donauworth 6 augustus

7 augustus 2018 - Donauwörth, Duitsland

Voor 8 uur reden we weg en het was heerlijk koel, geen jas aan maar heerlijk sportweer. We pakten de route weer op in Gunzburg en fietsten kilometers lang langs de Donau. Toen we in Gundelfingen aankwamen, was het tijd voor een Konditorei. Een prachtig stadje dat Gundelfingen. Het was vandaag echt de prachtige stadjes route met Laungen, Dillinger en Hochstadt, daar kochten we broodjes, kaas en tomaten voor de lunch en een banaan. Op een terrasje namen we weer een koffie. Het viel ons op dat we in het rijke Beieren beland zijn met veel zeer luxe auto's. Na deze stop fietsen we via een paar boerendorpjes naar onze lunch stop. Na een aantal zeer hete kilometers dwars door het open land, bereikten we na ongeveer 70 km Donauworth, weer een prachtig stadje! We namen wat te drinken ook om ons voor te bereiden op de laatste 4 km die omhoog gingen. Ons hotel lag in een buitenwijk op se Schellenberg. Na even mopperen en klimmen bereikten we het Boardinghouse hotel. De fietsen staan in een mooie afgesloten schuur. De kamer is zeer ruim, nieuw en mooi. Na een dutje wilden we de bus nemen naar het centrum. Eerst liepen we naar de was ruimte, waar de vriendelijke receptioniste ons hielp aan wasmiddel, zodat we weer een wasje konden doen. Toen we bij de bushalte wachtten, stopte er een auto en de man vroeg waar we heen moesten. Naar het centrum en we konden instappen. Een zeer vriendelijk Roemeen die 10 jaar in Duitsland woonde en werkte en zag dat we niet van hier waren en wist dat die bus nog wel even op zich zou laten wachten. We werden afgezet bij het centrum en we gingen heerlijk Indiaas eten. Daarna nog een kleine wandeling en een koffie toe. Op dat terras belde Rob een taxi. De taxichauffeur was zeer spraakzaam en aardig en we waren zo weer in ons hotel. De langste fietsdag zit erop, bijna 80km.

1. Papa mama:
    7 augustus 2018
    Wat is het mooie geweldig gedaan volgen jaar gaan ik mee ha ha gr
  2. Petra:
    7 augustus 2018
    Zo de langste rit zit er op altijd een gied gevoel. Leuke verhalen en mooie foto’s. Op naar weer een rit door Beieren.
  3. First lady:
    7 augustus 2018
    Van Leipheim in een auto van een Roemeen.
    Je moet toch wel leip zijn wil je bij een vreemde in de auto stappen.

Stap nooit in een auto van een vreemde hoor het je ouders nog zo zeggen.
  4. Aad kameraad:
    7 augustus 2018
    Zo goede dag weer gehad. Niet even een Uber besteld? x
  5. Marijke:
    8 augustus 2018
    Uber was hier niet en die Roemeen die konden Rob en ik wel aan hoor!