Van Emerkingen naar Leipheim 5 augustus

5 augustus 2018 - Leipheim, Duitsland

We hadden zelf broodjes gebakken en om 8.00 uur werden we uitgezwaaid door Michael.
Mijn voorband was erg zacht en Michael pompte mijn voor-en-achterband keihard op. Tot nu toe gaat het prima. Het was heerlijk fietsweer en er stond bijna geen wind. Rond 10.00 uur stopten we voor de eerste koffiestop en toen hadden we er al 30km opzitten. We reden lekker door en rond 11. 00 uur reden we Ulm binnen. We reden het centrum binnen en er was een typisch Duits zondagochtendconcert bezig, met goede meeklappers. We namen daar weer een koffie. Helaas nog geen taart kunnen bemachtigen. Toen heerlijk in de schaduw langs de Donau gefietst. In een volgend dorp hadden we beet met een apfelstrudel. Daarna nog 1 keer gestopt bij een klein meertje en daar lekker in de schaduw onze broodjes opgegeten. In Leipheim deed de navigatie van Rob raar en die heeft het tot nu toe prima gedaan. We stapten over op mijn app en we reden nu wel goed naar het hotel. Helaas in the middle of nowhere. Er was nog niet eens een weg aangelegd. Het was smoorheet en we konden pas over een half uur de kamer in. De kamer is nieuw, mooi, schoon en een heerlijke douche. Dat dan weer wel. Onze fietsen staan naast ons bed, lekker knus.
Om 18.00 uur stapten we weer op de fiets, we hadden al ruim 70 km in de benen, en reden we naar het zwembad daar konden we wat eten. Rob nam een schnitzel met friet en ik kreeg een heerlijke salade, onverwachts heel lekker. We sloten af met koffie en reden weer terug naar de kamer. Morgen de langste tocht van onze vakantie, 80 km.

1. Helga:
    5 augustus 2018
    Gelukkig maar 1 nacht in the middle of knowhere. Mooie foto’s. Plein in Ulm ziet er gezellig uit. Succes morgen met de 80km. 😘
  2. Papa mama:
    5 augustus 2018
    Wat is Duitsland mooie morgen een een langen dag succes
  3. Petra:
    5 augustus 2018
    Dat ziet er leuk uit! Jullie gaan lekker fijn dat de apfelstrudel is gescoord. En iedere keer weer een verrassing bij het hotel. Mis wel de foto’s ban het zwemmen met badmuts met bloemen natuurlijk. Op naar de 80 km go Rob Go Marijke. Kus Grandiekies