Van Ingolstadt naar Ihrlerstein 9 augustus 2018

9 augustus 2018 - Ihrlerstein, Duitsland

De wekker ging weer om 07.00 uur. Om 07:20 zaten we buiten in de tuin van ons Gästhaus zur Linde.

De medewerkster kwam punktlich even voor half acht aan zodat wij de sleutel konden inleveren. Aan de overkant van de Goethestrasse waar het Gästhaus aan ligt is een Bäckerei die al om 6.30 uur opengaat.

De naam van de bakker: Kuttenreich ( er stonden inderdaad alleen maar vrouwen in de zaak). Wij begonnen met een heerlijk ontbijtje met een zandloper erbij om die Scharwzen Thee goed te laten trekken.

De overige ontbijters vroegen ons waar we naartoe gingen en we hoorden wederom dat het stuk Passau Wenen wel heel druk met fietsers is.

We laten ons natuurlijk niet gek maken maar een gewaarschuwd mensch telt voor twee. Zo wordt het nog drukker.

Traditioneel gingen we weer opzoek naar een postkantoor om weer iets terug te sturen naar de rechtmatige eigenaar. Een handdoek dit keer.

De Duitse post is aanmerkelijk goedkoper dan de Nederlandse . Voor € 2,60 wordt de handdoek weer verenigd met de andere van het setje.

Het fietsen ging redelijk; er waren niet veel beklimmingen en de paden waren goed. We zagen de Donau ook op z’n breedst tot nu toe gauw zo’n 100 meter.

De eerste koffiestop was er een zonder koffie. De Italiaan wilde pas om 11.00 aan bak. Dan moesten we ruim een uur wachten, mooi niet, dan maar door.

In Neustadt (natuurlijk aan de Donau) was er wel koffie mit Apfelkuchen.

We hadden gehoord dat je bij het Klooster Weltenburg een hele steile klim kon ontwijken door een bootje te nemen. Zo gehoord zo gedaan. De Donaudoorbruch was erg mooi vanaf het water te bezichtigen en het scheelde idd veel klimmen.

Een zware klim kregen we nog naar onze overnachtingsplaats (een oude school). Marijke voelde zich er meteen thuis !

Vanavond een lekkere burger gegeten en morgen Rustdag.

Het weekend komen Paulien en Martin meefietsen!

1. Helga:
    9 augustus 2018
    Haha fietsen, varen en schommelen. Een andere vorm van een triatlon. Prachtige foto’s.😘
  2. Papa mama:
    10 augustus 2018
    Hele mooie foto’s wat leuk dat Paulien en Martin kommen veel plezier met je rust dag
  3. Petra:
    10 augustus 2018
    Het kan niet beter een stukje van de reis langs de Donau per boot afleggen! Gezellig mede fietsers langs komend weekend, kunnen jullie alvast wennen aan de drukte tijdens het laatste stuk.

Groeten peet