Van Donauworth naar Ingolstadt

8 augustus 2018 - Ingolstadt, Duitsland

We waren weer vroeg op en het was weer warm. Al snel merkten we dat het veel klimmen was en weinig dalen. Kortom het was een heftige eerste helft. Na Neuburg aan de Donau werd het wat vlakker en daar hadden we onze koffiestop. Op het moment dat we zaten, begon het behoorlijk te regenen en koelde het lekker af. We namen belegde broodjes mee en na de bui vertrokken we weer. Na Neuburg raakten we even onbedoeld van de route af, dat was 5 km extra. Op een gegeven moment stonden we voor een spoorwegovergang te wachten en het duurde lang. Er kwam een Duitse vrouw op een ligfiets aan en die draaide aan een hendel, zodat we konden oversteken. Heel bijzonder, want na ons sloot hij weer.
In Ingolstadt vonden we het hotel snel. De kamer was klein, maar er lag wel een persoonlijk briefje op ons bed. Na een dutje liepen we naar Andrea, de eigenaresse. Ze gaf ons een tip om in de buurt buffet te gaan eten. En een tip om morgen een stukje van de route met een bootje te varen. Rob had per ongeluk een handdoek uit een vorig verblijf meegenomen en die wilden we terugsturen. Zij zocht een doosje en gaf ook aan waar een postkantoor was. Ontzettend vriendelijk en hulpvaardig. We zitten nu bij het buffet en het ziet er prima uit.

1. Helga:
    8 augustus 2018
    Gelukkig kwam er geen trein aan. Respect voor het beklimmen van de bergen. Heb net een stuk gelezen over de Loire fietstocht. Heel bekend en mooi😗. Misschien iets voor volgend jaar. Dit jaar 🍺🍺🍺. Volgend jasr🍸🍸🍸🍸🍸
  2. Petra:
    10 augustus 2018
    Weer een geslaagde dag met heel wat kilometers. Leuk dat iedereen zo behulpzaam is