Van Worth an der Donau naar Deggendorf 12 augustus

12 augustus 2018 - Deggendorf, Duitsland

We werden al vroeg gewekt door de beierende klokken van de kerk. We sliepen ook op de Kirchplatz! In de ontbijtzaal was het om 8.30 al een drukte van belang. Met een broodje,noeitje,theetje,fruitje hadden we een heerlijk ontbijt en vertrokken we met zijn viertjes naar Straubling. Pauline en Martin zouden tot daar meefietsen. We hadden wind tegen en het was voornamelijk langs maisvelden dat we fietsten. Rond 11.00 uur kwamen we in het prachtige en echt Duitse stadje aan. Doordat er veel verkeer en mensen in dirndls en lederhosen rondliepen vermoedden we wel dat er iets aan de hand was. Heel bijzonder om te zien dat er nog zoveel mensen, jong en oud, in klederdracht rondliep. We reden over een heel mooi plein en hebben een heerlijke Kaffee und Kuchen genomen. Om 12.45 namen we weer afscheid van elkaar en hopen elkaar weer snel te zien.
Rob en ik gingen op weg naar het stadje Bogen en merkten dat er nog steeds tegenwind stond en het was ook best weer warm.
We kochten nog broodjes voor onderweg en verder was het voornamelijk doorharken totdat we rond 15.30 en na 67 km. bij ons AIRBNB adres in Deggendorf aankwamen. Een kleine maar stijle klim en daar stond Franz ons op te wachten. We slapen in het souterrain en hebben een slaapkamer, badkamer en woonkamer tot onze beschikking. Het is er koel en schoon. We kunnen weer een wasje draaien, kortom helemaal goed. Na een lekkere douche gingen we richting de Donau en hebben heerlijk gegeten. Ik bestelde een forel en Rob een. Jagerschnitzel. We hebben het gedeeld en het was het lekkerste diner tot nu toe. Helaas hebben ze morgen rustdag, net als wij.

1. Martin en Pauline:
    12 augustus 2018
    Nu alweer thuis. We hadden graag verder gefietst met jullie, leuk langs de Donau. Volgende keer komen we in Dirndl en Lederhose ! We wensen jullie nog een leuke en pechvrije fietstocht naar Wenen. Geniet van jullie welverdiende rustdag na zo een intensief week-end met ons :-)
  2. Aad kameraad:
    12 augustus 2018
    Leuk om een stukje samen te fietsen! Lekker uitrusten morgen !
  3. Marijke:
    13 augustus 2018
    Ja we hebben de rustdag zeker nodig Aad en die dirndl en lederhosen daar kijk ik nu al naar uit!
  4. Papa mama:
    13 augustus 2018
    Wat een mooie verhaal en mooie foto’s en lekker uit rusten gr
  5. Ken zadelpen:
    Nu wordt het leuk
    Aad Kameraad?
    Leuke foto’s dat je ze voor het eerst ziet.
    De hele tijd maar kijken of je ze ziet en dan jaaaaa daar zijn ze dan.
  6. Marijke:
    13 augustus 2018
    Ja Ken zo ging het inderdaad!