Passau - Linz 16 augustus 2018

16 augustus 2018 - Linz, Oostenrijk

Na een keus gemaakt te hebben uit de 160 mogelijkheden ( zo adverteert het Hotel met het ontbijt) vervolgde het gezeik met het vervoer van de bagage. Vanaf Passau naar Wenen hebben we voor het gemak een al-in reis geboekt waarbij onze bepakking van Hotel naar Hotel wordt vervoerd.  En daar is dus iets fout gegaan. We hebben geen stickers gehad voor de bagage. De reisorganisatie in Ned. zegt dat de fout in Oostenrijk gemaakt is en andersom.

We moesten vandaag om 08.30 inchecken bij de boot die ons 25 km over de Donau zou varen. 10 minuten voor die tijd stonden we nog bij de receptie om die k. Stickers zu bekommen. Uiteindelijk heb ik de bagage zonder stickers bij de receptie achtergelaten in de hoop dat de Duitse punktlichheid toch getoond zou worden.

Marijke had het al niet meer en toen scheurde ze weg richting boot. Ze heeft de hele vakantie nog niet zo hard gefietst.  Ik kon haar ( mijn gids) maar net volgen.

We waren uiteindelijk op tijd voor de boot. Het was een mooie tocht over de Donau van circa 25 km. Op de boot zaten veel Russen. Voor 09:00 uur zaten er al veel aan het bier en het ijs.

Om de geplande tijd van 10.30 uur gingen wij van boot af. Nu begon onze fietstocht voor vandaag pas. Volgens de route zou het 66 km zijn. Het werden er 77.

Onderweg zijn we bij Schlögen met een pontje de Donau naar de andere kant overgestoken . We hadden daar een vergelijkbare situatie met Horseshoe bend in Amerika. Een schitterend uitzicht over een boog van de Donau.

Hierna merkten we dat het fietsen met minder bagage de snelheid ten goede komt. We trapten regelmatig tegen de 22 km per uur.

Na de eerste koffiestop bij een Oostenrijkse camping (spezi mit Apfelstrudel) hielden we onze lunch break langs de Donau. Je kon er zo de Donau in lopen. Bagage hadden we niet meer bij ons....ik besloot er toch in mijn blote reet in te gaan. Het was heerlijk.  En lieve lezer.... je zult het niet geloven Maartje S uit Assendelft volgde mijn voorbeeld. Alhoewel zij dook een keer onder toen er fietsers langskwamen en kwam wel erg schuchter het water uit.

Bij ons hotel werd ingrijpend verbouwd; onbegrijpelijk dat de verhuur van kamers dan gewoon doorgaat. Maar Johan Cruijff’s meest gebezigde gezegde deed weer opgeld: de bagage stond er!!! En we hebben voor het eerst een airco kamer.

Deze blootzwemmers hadden de smaak te pakken ; we namen ook nog even een saunaatje ; Het eten: de salade was lekker; de pizza was te vlak kwa smaak.

Ik ben benieuwd wat morgen ons brengt; jullie gaan het lezen.

1. First lady:
    16 augustus 2018
    Hilarisch
    Nog ff en jullie zijn echte naturisten!
    De eerste blootfietsers.....(tis maar een idee)
    Ik zal niet gauw volgen....
    Enerverend dagje!
    Stop ff zwembroek en bikini in die tas, straks filmen ze jullie en gaan jullie viral! Ha ha ha
  2. Petra:
    16 augustus 2018
    Geweldig wat een overwinning voor Maartje S. En dat in die schöne blaue Donau! Mooie foto’s mis de mooiste 🤪
  3. Helga:
    17 augustus 2018
    Na het verhaal van 16 aug gelezen te hebben, heb ik direct de foto’s bekeken. Maar de zwemmende rob en Maartje uit Assendelft heb ik gemist. Misschien laterrrrr.🏊‍♂️🏊‍♀️
  4. Papa mama:
    17 augustus 2018
    Geweldig wat een verhaal ben al benieuwd naar morgen
  5. Marijke:
    17 augustus 2018
    Er zijn geen foto's beschikbaar hahaha