Van Traismauer naar Wenen 20 augustus!!!

20 augustus 2018 - Wenen, Oostenrijk

Na een helse nacht, waarin al mijn zintuigen (tast=heel heet, gehoor=drukke verkeersweg, zien=steeds koplampen van auto's, reuk=eten luchten uit de keuken) werden geprikkeld vertrokken we weer. Onze laatste etappe op onze trouwdag. We reden de eerste 25 km door een vreemd gebied, veel industrie en rommelig landschap. Het was een beetje bewolkt en toch al warm.
Na bijna 30 km kwamen we aan in Tulln, een prachtig stadje. Toen we werden gebeld door Lotte en Sophie, even feliciteren. Mijn moeder was natuurlijk via een heel leuk mailtje het eerst!
Rob koos een heerlijk taartje uit en we namen er natuurlijk koffie bij. Het was druk en warm op het plein in Tulln. Rond 12.30 kwamen we bij Hollein en hadden we nog zin in een duik in de Donau. Een vrouw attendeerde ons op een mooi strandje. Na de lunch fietsten we weer verder en voor we het wisten reden we Wenen binnen. In de Donau ligt een eiland en via dat eiland, ideaal voor fietsers, reden we vrij snel naar ons hotel Park Inn. Heerlijk we hebben een kamer met airco. Rob haalde een fles prosecco en we bestelden pizza. Dat hadden we nog nooit gedaan in een hotel wat laten bezorgen. Na 3 kwartier kregen we een belletje van de receptie :er stond iemand voor ons. We hebben een ruime kamer en zo aten we onze pizza op de bank met een prosecco! Heerlijk hoor!! Net keken we nog naar het liveverslag van Maarten van der Weijden, wat een held die man en morgen weer een dag.

1. Papa mama:
    20 augustus 2018
    De fiets reis zit er op geweldig gedaan nu genieten van de stad wenen leuk de zwemmen foto’s toch nog ha ha
  2. Petra:
    21 augustus 2018
    Deze keer met zwemkleding. Prachtige dag om jullie fietstocht te eindigen. Veel plezier in Wenen. En romantisch pizza op de hotelkamer op jullie trouwdag. Gefeliciteerd!!